Jej rodičia emigrovali z Ruska do USA a usadili sa v New Yorku. Lillian Bassman v roku 1933 absolvovala Textiles High School na Manhattane. Štúdium ovplyvnilo aj jej osobný život - stretla tu totiž osudovú lásku. Jej mužom sa stal fotograf Paul Himmel, v ktorom našla oporu pre nasledujúcich 74 rokov života.
Od roku 1940 do roku 1960 pracovala ako módna fotografka pre Harper’s Bazaar, kde spolupracovala s Arnoldom Newmanom, Robertom Frankom a Richardom Avedonom. Pod vedením Alexeya Brodovitcha (Pratt Institute for Fashion Illustration) začala fotografovať modely prevažne čiernobielo. Prejavila tak záujem o čistú formu, ktorá však nebola v módnej fotografii tej doby žiadanou záležitosťou. Na pokraji tvorivej krízy preto zavrhla svoju profesiu a obrátila pozornosť na vlastné fotografické projekty.
O dvadsať rokov neskôr boli objavené stovky fotografií, ktoré kedysi odsúdila v nemilosť. Už v pokročilom veku, ovplyvnená digitálnou technológiou, inovovala svoju tvorbu do podoby budúcej moderny.
Najpozoruhodnejšími znakmi jej fotografického rukopisu sú vysoký kontrast medzi svetlom a tmou, zrnitosť fotografií a geometria.
Dielo, vytvorené očami Lovely Lilly, začalo byť oceňované až spätne, v deväťdesiatych rokoch minulého storočia. Dnes je súčasťou zlatého fondu Fashion Institute of Technology v New Yorku a Museum of Fine Arts v Bostone.
Od roku 1940 do roku 1960 pracovala ako módna fotografka pre Harper’s Bazaar, kde spolupracovala s Arnoldom Newmanom, Robertom Frankom a Richardom Avedonom. Pod vedením Alexeya Brodovitcha (Pratt Institute for Fashion Illustration) začala fotografovať modely prevažne čiernobielo. Prejavila tak záujem o čistú formu, ktorá však nebola v módnej fotografii tej doby žiadanou záležitosťou. Na pokraji tvorivej krízy preto zavrhla svoju profesiu a obrátila pozornosť na vlastné fotografické projekty.
O dvadsať rokov neskôr boli objavené stovky fotografií, ktoré kedysi odsúdila v nemilosť. Už v pokročilom veku, ovplyvnená digitálnou technológiou, inovovala svoju tvorbu do podoby budúcej moderny.
Najpozoruhodnejšími znakmi jej fotografického rukopisu sú vysoký kontrast medzi svetlom a tmou, zrnitosť fotografií a geometria.
Dielo, vytvorené očami Lovely Lilly, začalo byť oceňované až spätne, v deväťdesiatych rokoch minulého storočia. Dnes je súčasťou zlatého fondu Fashion Institute of Technology v New Yorku a Museum of Fine Arts v Bostone.