August 04, 2012

TIBOR HUSZÁR

Tibor Huszár
(photo: Arnold Newman)

NAJLEPŠIA FOTOGRAFIA JE TÁ. KTORÚ NIKDY NEUROBÍTE

 Dobrá fotografia vzniká veľmi ťažko. Musia na nej byť vidieť vaše pocity. Nemusíte pod ňu napísať vôbec nič a každý pochopí, čo ste ňou chceli povedať. 
Fotografia je moja vnútorná sloboda, ale aj vnútorné väzenie ducha. Každé oslobodenie ma vracia späť do zajatia.
Pre mňa je autorskou čiernobiela fotografia. Sám ju vyvolávam, zväčšujem. Je pre mňa zážitkom, keď mám celý proces vzniku fotky vo svojich rukách.
Celý život sa snažím o nezávislosť, vynakladám na ňu celú svoju energiu. Je to moja cesta i cieľ. Keď ju dosiahnem, túžim po vzájomnosti. Chcem byť dobrým fotografom a táto vízia prešla do môjho životného štýlu.

Fotograf Tibor Huszár strhne ľudí povahou. Bez toho, aby niečo organizoval, vytvára okolo seba situácie, z ktorých vznikajú výborné dokumenty. Život sa pred ním otvára, predvádza. Hovorí, že fotografovanie je vecou inteligencie, ale je aj vecou šťastia. Treba byť v správnu chvíľu na správnom mieste. A on tam je.



















































© TIBOR HUSZÁR